Top 10 greșeli de evitat în business ca să NU dai faliment în primele 12 luni

Indiferent că ești la început de drum într-o afacere sau ai deja o afacere începută este important să știi care sunt cele mai întâlnite greșeli pe care oamenii le fac în afacerile lor. Acestea pot duce la eșecul afacerii înainte ca aceasta să ajungă la succes sau te poate scoate de pe linia creșterii pe care te afli dacă nu ții cont de ele. 

Sabotarea unei afaceri înseamnă să comiți chiar și una dintre aceste 10 greșeli care pot avea repercursiuni asupra succesului pe care ți-l dorești. Cu siguranță orice se poate rezolva chiar dacă ai trecut deja prin el. Însă important este să știi exact ce este bine să nu faci pentru a nu mai pierde bani și energie. 

  • Idei sunt multe dar planurile…

Cu siguranță ai întâlnit și tu zeci de oameni care au idei de business sau poate chiar tu ești acela. Însă fără a avea un plan bun, o strategie clară, fără a cunoaște tehnici de vanzare care funcționează, ideea nu va deveni niciodată o afacere de succes.  

Așadar, chiar dacă ai impresia că îți vei da seama pe parcurs de pasul următor, nu este recomandat să pleci la drum fără un plan. 

  • Afacerea cea mai bună este cea care îți place

A-ți dori să ai un business care nu îți place este ca și cum ai merge la un job unde îți dorești să mergi doar să treacă ziua și să iei salariul. Nu vei pune suflet, nu vei dori să te îmbunătățești iar afacerea în acest context nu va funcționa și nici nu va crește. 

Alege să faci întotdeauna din pasiunea ta un business și nu invers. Pentru că s-ar putea să nu funcționeze și tu vei ajunge la același job pe care nu îl iubești. Dacă vei face ceea ce îți place în business, garantat afacerea ta va prospera. 

  • Cercetează și studiază.

Într-un business cercetarea este cheia succesului încă dinainte de a începe dar și ulterior. În fiecare proces nu uita de cercetare și consideră-l ca fiind un prim pas în orice acțiune. De la lansarea unui nou produs la o strategie nouă, nu merge nimic pe presupuneri. 

Iar aici, nu se aplică ceea ce îți place ție, de la pasul anterior. Dacă îți dorești să lansezi un produs nou doar pentru că ție îți place fără a cerceta dacă este cerere pentru el, s-a putea să fi dezamăgit. 

  • Fii cu ochii pe concurență.

Și aici nu ne referim la a copia, ci ne referim la a vedea ce fac cei mai buni pentru a te îmbunătăți și tu în propriul tău mod. 

În plus vei observa dacă prețurile, spre exemplu practicate de tine sunt prea mari sau prea mici sau poate ceea ce tu oferi este cu mult sub nivelul celorlalte afaceri similare cu ale tale. 

  • Fii sincer și devino cel mai bun!

Este normal ca un business să aibă bune și rele, la fel ca oamenii. Așa că analizează care sunt punctele slabe și punctele tari ale afacerii tale. 

Ce poți îmbunătăți, ce te diferențiază de ceilalți, ce avantaje ai? A-ți crea o imagine sinceră despre business-ul tău te va ajuta să crești în cel mai frumos mod. 

  • Înțelege foarte clar ceea ce vinzi

A  vinde un produs este destul de simplu însă a vinde beneficiul adus clientului te va duce pe culmile succesului. Tu știi ce beneficii aduce business-ul tău clienților? Ai înțeles ce vinzi dincolo de produsul sau serviciu în sine?

  • Asigură-te că ai resurse suficiente

Chiar dacă ești la început în afacere sau vrei să te dezvolți este important să te întinzi atât cât îți este plapuma. Dacă îți dorești să faci anumite investiții pe care nu le-ai putea susține s-ar putea să clachezi. 

Nu spunem că nu trebuie să visez mare, ci să fii realist și să analizezi foarte clar cum vei reuși să aduci un echilibru între datorie și profit. 

  • Marketingul este mâna ta dreaptă

Poate crezi că managementul contează sau poate producția. Însă ce rost are să fii cel mai bun dacă nu știe lumea de tine? Dacă clienții tăi nu au auzit de tine, nu știu cum să ajungă la tine și tu nu ai grijă de ei e sens are să te străduiești să aduci tot ceea ce este mai bun? Așadar investește în marketing pentru a ajunge la succes. 

  • Nu ești în online, nu exiști. 

Acest lucru clar este valabil în prezent mai mult decât niciodată. Acum când trăim aproape cu totul în online cea mai mare greșeală este să nu fii acolo, pentru clienții tăi. 

O afacere care nu este de găsit în online sau nu se afișează transparent și constant este o afacere care nu prezintă încredere și va fi evitată în detrimentul celor active. 

  • Evită să crezi că ești bun la toate. 

Știm, la început cel mai probabil că vei încerca să faci totul  de unul singur însă a fi profesionist nu este tot una cu a face totul chiar tu, la modul mediocru. Iar pentru a fi cel mai bun în ceva trebuie să te focusezi doar pe acel ceva. 

Dacă observi că nu ai abilități în anumite arii, alege să ceri ajutor, să externalizezi activități pentru ca tu să ai timp să te ocupi de ceea ce știi să faci cel mai bine. Acest lucru îți va garanta succesul chiar dacă vei scoate niște bani din buzunar.